Drogi Analityku!

Oto przekazuję Ci ideę podzielenia się czymś cennym, co posiadasz – doświadczeniem z Twojej zawodowej drogi. Jest to zaproszenie do stworzenia razem czegoś, co pomoże wielu osobom odnaleźć swoje powołanie, a tych, którzy już je znaleźli, pokieruje na tej ścieżce dalej, w ślad za tymi, już przetarli intrygujące szlaki.

Kiedy zaczynałam swoją drogę, z determinacją szukałam wszelkich wskazówek. Chciałam wiedzieć wszystko o tym, co robić, by zostać dobrym analitykiem. Jak zaczynali inni? Kim są i gdzie ich szukać? Jak wykonują swoje zadania? Czego mogłabym się od nich nauczyć? Z zazdrością patrzyłam na przedstawicieli innych, bardziej popularnych zawodów, którzy mieli siebie tak wielu do wymiany doświadczeń.

Ciągle otrzymuję wiele pytań o to jak zacząć, co robić dalej? To pragnienie wiedzy i rozwijania się, którą rozumiem doskonale, jest niezwykłą inspiracją do wielu działań. Między innymi tego opracowania. Wierzę, że dzieląc się swoimi doświadczeniami, pomożesz tym, którzy nie zaszli jeszcze tak daleko jak Ty (a zawsze są tacy! – nawet, jeśli dopiero zacząłeś pracę jako analityk. Jak to zrobiłeś?). Dasz im coś bardzo cennego – wskazówkę na drodze, po której, sam dobrze wiesz, z jaką przyjemnością się kroczy. To wyjątkowo pasjonujący zawód. A jeśli zbierze się nas wiele – stworzymy dzieło na skalę naszego, rozwijającego się jeszcze w analizie biznesowej, kraju!

Weź ten dokument, uzupełnij zaproponowane informacje lub dodaj coś od siebie. Nie musisz wypełniać wszystkiego, jeśli jest to kłopotliwe. Każda wskazówka będzie cenna dla tych, którzy wezmą to opracowanie do rąk i będą czytać o tych, których mają przed sobą na tej drodze. Nie ważne, czy to dopiero Twoje pierwsze analityczne zadania, czy jesteś ekspertem z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem. Podziel się swoją pasją i stwórzmy razem coś większego, niż mógłby każdy z nas z osobna.

Od analityków, dla analityków. Dla wszystkich, z którymi łączy nas wspólne zamiłowanie. Od Ciebie. I od jednego namówionego znajomego ;) Zaproś do wypełnienia osobę, którą podziwiasz lub której doświadczeń jesteś ciekawy. Pomyśl o sytuacji, kiedy ktoś kiedyś podzielił się z Tobą doświadczeniem i pokazał Ci jak zrobić następny krok, kiedy tego potrzebowałeś. Pokaż jak zrobić ten krok innym.

Pozdrawiam,

Hania Wesołowska

Analiza IT

P.S. Odpowiedzi zostaną zebrane i opublikowane we wspólnym opracowaniu. Znajdziesz tam podział na przedziały lat doświadczenia i miasta – tak, abyś mógł znaleźć osoby z Twojego miasta, będące na etapie, do którego sam dążysz. Nasze dzieło będzie rosnąć z wydania na wydanie, z biegiem miesięcy, lat i kolejnymi przesłanymi odpowiedziami.

Poniżej znajdziesz listę osób, które już wypełniły Drogi do analizy i będą się w pierwszym wydaniu. A potem czeka Cię tu gotowe opracowanie :) Zarezerwowałam tam dla Ciebie strony!

 

Co zrobić?

1. Pobierz plik: Zaproszenie_DrogiDoAnalizy_2015
2. Prześlij do osób, które chciałbyś widzieć w opracowaniu (podziwiasz je, jesteś ciekawy ich doświadczeń, chciałbyś, by byli tam Twoi przyjaciele po fachu)
3. Uzupełnione odpowiedzi prześlij na adres hwesolowska[malpka]gmail.com

 

Osoby, które już odpowiedziały:

Nr Imię, Nazwisko Doświadczenie Miasto
1. Mateusz Koguc 1,5 roku Łódź, Warszawa
2. Ilona Konitz 7 lat Gdańsk
3. Ewa Maltak 8 lat Kraków
4. Katarzyna Połocka 8 miesięcy Gdańsk
5. Hanna Wesołowska 5,5 roku Gdańsk
6. Wojciech Zieliński 6 lat Kraków
7. Elena Zhukova 8 lat Gdańsk
8. Jarosław Żeliński 24 lata Warszawa

Osoby, które pracują nad odpowiedziami:

1. Monika Perendyk Warszawa
2. Karolina Zmitrowicz Warszawa
3. Artur Kiełbowicz Warszawa
4. Krzysztof Parzych Kraków
5. Ty Twoje miasto
6. Twój znajomy Miasto Twojego znajomego
7.

 

Cześć! 7 lat temu odkryłam, że analiza biznesowa to genialna rzecz. Od tamtej chwili zbieram doświadczenia w różnych firmach, branżach i projektach. Analizuję, prowadzę bloga, piszę artykuły, kursy, prezentuję, uczę na uczelniach i robię szkolenia. Przygotowuję także procesy analizy w firmach. Badając rynek szukam odpowiedzi na pytania: jak zostać dobrym analitykiem? Co to oznacza dla różnych odbiorców - kolegów z zespołu, managerów i klientów? Jak analitycy powinni się rozwijać? Po godzinach uczę się czegoś nowego i biegam do morza i z powrotem. Jestem ciekawa Twoich doświadczeń, wyzwań i problemów. Zostaw komentarz o sobie :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ