Kolega kierownik projektu powiedział, że dzieli analityków na dwa typy: tych, którzy jak dostaną temat, to go dowożą i tych, którzy nie dowożą. Ci pierwsi biorą odpowiedzialność za temat, dogadują się z klientami, ci drudzy tłumaczą siebie i występujące trudności.

Bądźmy zatem tymi, którzy dowożą tematy. To się ostatecznie liczy na koniec dnia. I po tych efektach ocenią nas współpracownicy i kierownicy.

Oczywiście, może nas napotkać szereg trudności związanych z klientami, podejmowaniem decyzji, itd. Uzbrójmy się jednak we wszystko, czego potrzebujemy, żeby te problemy rozwiązywać. Może poprawić umiejętności komunikacji, negocjacji, lepszego potwierdzania ustaleń z klientem, wiedzy o branży, produkcie, może jasnego wyznaczania granic wpływu i odważnego ich komunikowania. Tylko dowieźmy temat – analizę rozwiązania, które zaspokaja potrzeby interesariuszy. Od tego jesteśmy.

Hania Tomaszewska
8 lat temu odkryłam, że analiza biznesowa to genialna rzecz. Od tamtej chwili zbieram doświadczenia w różnych firmach, branżach i projektach. Pracuję na etacie, prowadzę bloga, tworzę kursy, prowadzę szkolenia i konsultacje. Pomagam analitykom doskonalić warsztat pracy i rozwijać się, managerom układać procesy i rozwijać pracowników oraz przedsiębiorcom, aby rozwiązania IT wspierały ich działalność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ