Jaka jest rola analityka w procesie sprzedaży? Możesz poznawać klienta, jego problem i proponować najlepsze rozwiązanie, które przygotuje Twoja firma. W filmie mówię nieco o współpracy ze sprzedawcą w modelu klient-dostawca, gdzie sprzedawca i analityk są po stronie dostawcy.

Jeśli chcesz brać czynny udział w procesie sprzedaży, musisz pokazać sprzedawcy czy firmie, że warto Cię w niego angażować, że Twoja praca na tym etapie przyniesie dodatkową wartość. To ma wiele wspólnego z pracą konsultanta. Niektórzy mówią, że jego analityk nie posiada takich kompetencji. Raczej jest dobry w doprecyzowywaniu juz ustalonego z grubsza zakresu. I często mają rację. Bardzo dużo zależy od Ciebie. Od tego, jakie masz aspiracje, zainteresowania, na jakim poziomie czujesz się mocny – proponowaniu rozwiązań dla zarządów na poziomie strategii, taktyki, czy może z wymaganiami, prototypami i bazami danych. Ile osób, tyle odpowiedzi. W każdym razie praca na etapie sprzedaży to kolejna ciekawa możliwość. A jeśli zdecydujesz się ją wykorzystać i przekonasz do tego sprzedawcę i firmę, dbaj o rozwijanie swoich kompetencji przekonywania, negocjacji, prezentacji, zainteresuj się mocno branżą, rynkiem i dowiaduj się więcej o biznesie, zarządzaniu, zarządzaniu strategicznym i też sprzedaży.

Cześć! 7 lat temu odkryłam, że analiza biznesowa to genialna rzecz. Od tamtej chwili zbieram doświadczenia w różnych firmach, branżach i projektach. Analizuję, prowadzę bloga, piszę artykuły, kursy, prezentuję, uczę na uczelniach i robię szkolenia. Przygotowuję także procesy analizy w firmach. Badając rynek szukam odpowiedzi na pytania: jak zostać dobrym analitykiem? Co to oznacza dla różnych odbiorców - kolegów z zespołu, managerów i klientów? Jak analitycy powinni się rozwijać? Po godzinach uczę się czegoś nowego i biegam do morza i z powrotem. Jestem ciekawa Twoich doświadczeń, wyzwań i problemów. Zostaw komentarz o sobie :)

1 KOMENTARZ

  1. Obejrzałam film. Zgadzam się w 100% z tym co Pani powiedziała. Natomiast chciałabym zwrócić uwagę na niego inną kwestię. Często brałam udział jako analityk w projektach właśnie po stronie klienta. Poszukiwaliśmy dostawcy, który zgodnie z przygotowanym zapytaniem ofertowym przesyłał nam wyceny oraz swoje pomysły na rozwiązanie. Zebrane oferty analizowałam, a następnie przesyłałam feedback to swojego kierownika, zespołu projektowego bądź zarządu. Myślę, to ma wartość dodatnią z tego względu, że wiem jakie są oczekiwania wewnętrznego klienta, ponadto jest szansa na wybór najlepszej oferty (mając na uwadze takie elementy jak czas wykonania projektu, budżet czy proponowany sposób rozwiązania, architekturę itp.)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ