Pamiętacie Michała i książkę „Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce„? Michał Bartyzel zaprasza na szkolenie.

Michał„Od 13 lat pracuję w różnych rolach nad wytwarzaniem oprogramowania. Jako programista, architekt, agile coach. Wynajmowano mnie jako analityka i zlecano zbieranie wymagań. Byłem również współwłaścicielem startupu i klientem dla IT.

Starając się w kolejnych projektach zrozumieć, czego potrzebują moi klienci korzystałem z narzędzi typu UML, BPML, User Stories, Use Cases, itp. Jednak po jakimś czasie dotarło do mnie, że jest coś jeszcze – umiejętność zadawania właściwych pytań klientowi. To właśnie ona determinuje efektywne korzystanie ze wspomnianych narzędzi.

Gdzie przebywają wymagania? – w umyśle Twojego rozmówcy, w jego pamięci i wyobrażeniach. Zanim zaczniesz te wymagania porządkować, musisz umieć je stamtąd wydobyć. Moim narzędziem do tego celu są Conversation Patterns for Software Professionals. To metody skutecznego określania potrzeb klienta, precyzowania kryteriów akceptacji oraz budowania kontaktu. Stworzone przez inżyniera-programistę-analityka-trenera-coacha na potrzeby specjalistów od inżynierii wymagań. Podejściem tym chcę się z Tobą podzielić na szkoleniu.

W trakcie szkolenia Zbieranie wymagań i współpraca z klientem przede wszystkim uczę, w jaki sposób praktycznie wykorzystać te techniki, aby zebrać doskonałe wymagania od klienta, który być może nie do końca wie, czego chce.

Dzięki szybko i efektywnie zebranym wymaganiom analityk może oszczędzić zespołom programistycznym wiele czasu i wysiłku. W trakcie tego szkolenia zapoznam Cię z metodami, które poznałem albo odkryłem w trakcie mojej pracy. Poznasz ich mocne i słabe strony, a przede wszystkim nauczysz się efektywnie je wykorzystywać do profesjonalnego zbierania wymagań.”

Zapraszam na szkolenie 13-15 listopada w Łodzi.

Michał Bartyzel Analiza IT Szkolenie

AGENDA SZKOLENIA

  1. Co znaczy myśleć biznesowo?
  2. Sztuka zadawania pytań – jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce?
  3. Najczęstrze problemy występujące w trakcie rozmów z klientami
  4. Odkrywanie potrzeb klienta
  5. Prowadzenie sesji zbierania wymagań z klientem
  6. Tworzenie i komunikowanie wizji rozwiązania
  7. Rozpoznawanie procesu biznesowego
  8. Ustalanie priorytetów wymagań
  9. Prowadzenie spotkań
  10. Techniki budowania kontaktu
  11. Szybkie dokumentowanie wymagań

5 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ