Jak określać cele? W 3 minuty streszczam:
> po co to robić
> co zazwyczaj robimy źle
> 3 techniki, które pomogą :)
 
Co pomaga u Ciebie?
Masz dobry temat na inną 3-minutówkę? Dodaj w komentarzu :)

Hania Tomaszewska
8 lat temu odkryłam, że analiza biznesowa to genialna rzecz. Od tamtej chwili zbieram doświadczenia w różnych firmach, branżach i projektach. Pracuję na etacie, prowadzę bloga, tworzę kursy, prowadzę szkolenia i konsultacje. Pomagam analitykom doskonalić warsztat pracy i rozwijać się, managerom układać procesy i rozwijać pracowników oraz przedsiębiorcom, aby rozwiązania IT wspierały ich działalność.

4 KOMENTARZE

  1. Dobry pomysł, fajny format, jest potencjał. Mam wątpliwości czy dużo tematów z analizy da się streścić do 3 minut, ale na pewno dużo się przynajmniej zasygnalizować i zachęcić do pogłębienia wiedzy.
    Posucha w tym obszarze edukacji w wersji PL jest tak wielka, że każdy nawet 3 minutowy materiał będzie na wagę złota.

    Co do samego formatu widzę dwa szybkie usprawnienia:

    – jingile – fajne za pierwszym razem, nudne za trzecim, irytujące od piątego w górę. A jak za kilka miesięcy ktoś zechce obejrzeć całą serię jeden odcinek po drugim? Wywal je i nigdy nie wracaj do tej idei.

    – tekstowy skrót zawartości – nie te 3 hasła, które mają zachęcić do obejrzenia nagrania, tylko tekstowy opis tego, co faktycznie przekazujesz w filmie. Oczywiście, że „to tylko 3 minuty i można szybko obejrzeć ponownie”, ale nie o to chodzi. Nawet w tych 3 minutach musiałaś posiłkować się przebitkami z tekstem zamiast samego obrazu z kamery i głosu. To dlatego, że choć wideo ma niezaprzeczalne zalety, to nie zastępuje tekstu, tylko go uzupełnia (i vice versa).
    Rozważ np. coś takiego:
    „W tym filmie dowiedziałeś się, że cele muszą być mierzalne, określone w czasie i odnosić się do konkretnej potrzeby biznesowej (cel lub problem), a nie metody jej zaspokojenia (np. tworzonego systemu IT). Usłyszałeś też o metodzie OKR, która po przez kaskadowanie pozwala przejść od ogólnego celu na poziom konkretnych działań, które pozwolą go zrealizować. ”
    Dodaj do tego kilka linków do materiałów pogłębiających temat SMART i OKR i masz świetny materiał, do którego każdy będzie chciał wracać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ