Jak zdobyć pracę analityka biznesowego? Zbieraj wiedzę i doświadczenie, przygotuj CV, przejdź rozmowę kwalifikacyjną! Wskazówki na każdy z tych etapów – na jakich rzeczach się skupić, żeby zmaksymalizować swoje szanse :)

Podstawowa wiedza

Naucz się podstawowych zagadnień:

  • wymagania funkcjonalne
  • wymagania jakościowe
  • przypadki użycia (use cases)
  • historyjki użytkownika (user stories)
  • specyfikacja wymagań
  • zarządzanie backlogiem produktu
  • procesy biznesowe
  • BPMN
  • UML (diagram przypadków użycia, klas, stanów, sekwencji, komponentów)
  • narzędzia (Enterprise Architect, Visual Paradigm)

Skąd się uczyć?

  • książki
  • blogi
  • podcasty
  • kursy
  • szkolenia
  • studia

Podstawowe umiejętności

  • Zrozumienie potrzeb i problemów
  • Zorganizowanie i poprowadzenie spotkania
  • Zbieranie wymagań
  • Zapisywanie wymagań
  • Komunikowanie informacji zespołowi
  • Zbieranie i przekazywanie potrzebnych informacji
  • Moderowanie dyskusji
  • Podsumowywanie, wyciąganie wniosków
  • Ustalanie priorytetów
  • Ustalanie planu działania (następne kroki)

Zbieraj doświadczenia

  • Z projektów
  • Z pomocy znajomym i nieznajomym
  • Z innych stanowisk

Przygotuj CV

  • Edukacja
  • Doświadczenia
  • Umiejętności
  • Zadbaj o formę
  • Pokaż siebie

Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej

Informacje o:

  • firmie
  • branży
  • rozwiązaniach IT
  • stanowisku
  • stawkach rynkowych
  • Najczęstsze pytania kwalifikacyjne

Najczęstsze pytania:

  • doświadczenia
  • współpraca
  • cele, rozwój
  •  analityczne hasła
  • podejścia projektowe
  • diagramy BPMN, UML
  • sytuacje

Assessment Center

Zadania „domowe”

Decyzja

Nie dostałeś tej pracy? Ucz się więcej! Ale też nie załamuj się. Czasem sytuacja w firmie nie  pozwala jednak na zatrudnienie dodatkowej osoby lub osoby takiej jak Ty. Ludzie mają też swoje preferencje. I OK. Szukaj dalej firmy, w której obie strony będą miały to, na czym im zależy :)

 

Linki wymienione w podcaście:

 

Cześć! 7 lat temu odkryłam, że analiza biznesowa to genialna rzecz. Od tamtej chwili zbieram doświadczenia w różnych firmach, branżach i projektach. Analizuję, prowadzę bloga, piszę artykuły, kursy, prezentuję, uczę na uczelniach i robię szkolenia. Przygotowuję także procesy analizy w firmach. Badając rynek szukam odpowiedzi na pytania: jak zostać dobrym analitykiem? Co to oznacza dla różnych odbiorców - kolegów z zespołu, managerów i klientów? Jak analitycy powinni się rozwijać? Po godzinach uczę się czegoś nowego i biegam do morza i z powrotem. Jestem ciekawa Twoich doświadczeń, wyzwań i problemów. Zostaw komentarz o sobie :)

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ